Reviews

WestCoastSupply.ca Review

West Coast Supply Company Overview

West Coast Supply is an online dispensary that provides top-tier, medical-grade mail order cannabis. West Coast Supply has a vast assortment of marijuana, extracts, edibles, vape, and CBD. West Coast Supply ensures that all its marijuana products are lab tested. Additionally, West Coast Supply sources its marijuana products from BC’s finest craft cannabis brands.

West Coast Supply is serious about what they do. The dispensary strives to provide first-rate cannabis products to Canadians of legal age. The dispensary also has a professional, helpful, and friendly virtual staff, which works 24/7 to cater to the needs of its clientele. West Coast Supply does not compromise on safety and privacy. With West Coast Supply, safety is never an issue.

WestcoastSupply.ca Reviews on the Web

According to Reddit, customers state that West Coast Supply has some reasonable prices. Customers also assert that West Coast Supply has a vast product range. As I delved deeper into the reviews, I noticed that a common complaint among customers was long shipping times. Customers also complained that West Coast Supply is slow to respond to emails and messages sent through their chat function.

Check Reddit links below:

According to Trustpilot, customers assert that West Coast Supply is slow at sending confirmation emails. Customers also complain that West Coast Supply can be unresponsive once a complaint is made. Some customers even state that it took 10+ days to get a response from West Coast Supply. And, when the dispensary finally responds, they do not have a solution for the complaints made. It is like going round in circles with the customer care representatives.

Is West Coast Supply Legit?

West Coast Supply thrives in terms of product quality and product range. The company has a vast array of marijuana products to cater to the varying needs of its clientele. The online reviews of West Coast Supply are mostly negative. You will find hundreds of unsatisfied customers bashing their not so excellent services. Slow response and unresponsive representatives emerge as the top complaints. West Coast Supply is not a legit company.

Since West Coast Supply thrives in product variety and product quality, here is a list of what they offer if you want to buy weed from them.

In its marijuana section, the dispensary provides:

  • Hybrid Strains
  • Sativa Strains
  • Indica Strains

In its edibles section, West Coast Supply provides:

  • Chocolate Bars
  • Drinks
  • Capsules
  • Brownies
  • Candies
  • Cookies

In its Extracts section, the dispensary offers:

  • Shatter
  • Tinctures
  • Budder
  • Oils
  • Rosin
  • Hash
  • Distillate 

West Coast Supply’s Prices and Loyalty Programs

West Coast Supply sets affordable prices for its weed. You can enjoy their weed for as little as $10. Additionally, West Coast Supply had ridiculous discounts. Currently, if you:

  • Buy 5 ounces, you get 20% off
  • Buy 6 ounces, you get 22% off
  • Buy 7 ounces, you get 24% off
  • Buy 8 ounces, you get 26% off

West Coast Supply has a fantastic loyalty program. The company makes earning money with them very easy. All you have to do is submit a review on a popular platform and send them an email to get rewarded.

For example, West Coast Supply will give you monetary rewards, including:

  • $10 Per Reddit Review
  • $20 Per YouTube Video Unboxing Review
  • $5 Per Reddit MOM Picture
  • $10 Per Canadianmom.info Review
  • $5 Per Bud Hub Canada Review

After leaving a review, you have to send a link to the review page or a screenshot to sales@westcoastsupply.ca. The company will then reward you accordingly.

West Coast Supply’s Shipping Process

West Coast Supply ships all packages through Canada Post. All orders over $150 are shipped for free. The company also offers free express shipping on orders over $200. A flat rate of $20 is applied to orders under $150.

West Coast Supply has different shipping times for different locations:

Major Urban Areas: 1-2 Business Days
Remote Areas & Northern Regions: 3-5 Business Days
Non-Major Urban Areas: 2-3 Business Days

Personal Experience with West Coast Supply

When I was shopping on West Coast Supply for this review, I was impressed by the Blue Dream and the Lemon Drop. But, before I could buy these items, I had to complete a few steps.

1. Create a West Coast Supply account

2. Upload a picture of my government-issued ID for age verification

3. Add items to my shopping cart

4. Pay for my order via Interac E-Transfer

I made an order on Monday morning. I ordered the Blue Dream and Lemon Drop, which Coast me $140. West Coast Supply shipped it later that day but did not provide tracking information. The estimated waiting period I was given was 2-3 business days. My package arrived on Friday, which was one day later than estimated.

The packaging was remarkable. The box was neat, with minimal identifying customer information. The package was vacuum-sealed. The strains were in individual air-sealed Ziploc bags. None of the strains were squished or compressed. They made it to my doorstep in good condition.

The quality of the strains was top-tier. The lemon Drop had an amazing flavor and smoked nicely. The buds of the Blue Dream were a bit small with a few stems, but the flavor and smoke experience were good.

Final Thoughts on West Coast Supply

West Coast Supply makes it easy to buy weed in Canada. The dispensary has set affordable prices for its marijuana products. With West Coast Supply, you do not have to stretch your wallet to buy high-quality weed. West Coast Supply has an impressive assortment of cannabis products. The company also has crazy discounts and an amazing loyalty program.

West Coast Supply has impressive packaging. The package has minimal identifying customer information, and the strains arrive in perfect condition. The smoke experience of their strains is out of this world. West Coast Supply is reliable when it comes to product quality. But, the company is not trustworthy as it needs to improve its customer service and how they respond to and communicate with clients via email.

8 comments on “WestCoastSupply.ca Review

  1. tommy wong says:

    WestCoastSupply chiming in here, we pride ourselves in customer service and work 7 days a week replying to ALL emails, we don’t leave any unresponsive emails ESPECIALLY if there’s an issue. The rest of the review is great, but we just wanted people who were reading this to know that we are responsive and will cater to your needs.
    -WestCoastSupply

    1. Dan says:

      Hello, I’m not sure how often you check this site Mr Wong but I have to agree with the above comments that your Customer Service details could be improved. I made an order 5 days ago and have yet to receive confirmation that my items were shipped. I received an email from someone asking my order number so they could look into it and the only reply I received a day later was the same payment invoice that I had sent your company to acknowledge that I had in fact paid.
      Further. Ore, your site indicates that a live chat is available starting at 11am Pacific time on weekdays, which it is not -(at least on mobile).

      1. tommy says:

        Hey Dan,
        I would personally love to follow up with your order to see what’s going on
        Can you email me at admin@westcoastsupply.net ?
        As for the live chat issue, it’s currently down right now but we’ll have it up and running by next week
        Hope to hear from you soon
        -Tommy

    2. Tommy Wong says:

      TOMMY WONG LIES OUTRIGHT.
      WCS does not answer email 7 days a week,mostly 4-5 days a week when they feel like it.
      And when you make a complaint and are not happy with the quality of product for the price paid,then TOMMY WONG will totally ignore you and delete all reviews posted on their website so nobody will know of the low quality batch with powdered mildew weed they are selling at the moment of said review!

  2. Tommy Wong says:

    Mar.25th.2020 update
    Our new domain name is www westcoastsupply NET
    Our .CA is no longer operational, please change the hyperlinks in this review to reflect our new link
    Thank you
    -Westcoastsupply

    1. Jonathan says:

      https://www.canadapost.ca/trackweb/en#/search?searchFor=PG558139554CA
      Thanks, the real issue is the delay and uncertainty concerning the crazy postal tracking updates and receiving my package. Even if it has nothing to do with you directly the tracking shows the item is still in richmond which I believe is the point of origin. Does not matter if it was the long weekend or not. That one holiday is not even an issue and has nothing to do with this! A week later and it shows my package is still in richmond? When you say “Hopefully we will get a move on that soon” that seems to imply you will be having contact with this package again for what purpose? Was the correct address on the package to begin with? This is quite the shitty experience with the shipping from you guys not experienced with other MOMs I have ordered from. These tracking errors and delays have been occurring with my last two orders. Very unreliable and unsatisfactory. WHERE IS MY PACKAGE FROM YOU GUYS AND WHEN AM I GOING TO GET IT? The response I have received from you is irrelevant to my concern and seems arrogant in context. You want to keep my business you have to do way better than this.

      Jonathan Nishikawa

      From: West Coast Supply
      Sent: September 11, 2020 2:32 PM
      To: jonathan482
      Subject: Re: Offline message sent by jonathan482

      Hey Jonathan,

      Thanks for taking the time to check in with us!

      Just a friendly reminder that Canada Post and WCS operate on Monday – Friday. Your order was placed after our cut off time, on Friday, September 4th. Despite the long weekend on Monday, we packaged and shipped your order out on on the same day. Because Canada Post does not operate on holidays, they did not process your package until Tuesday, September 8th.

      Looking at your tracking, there was a processing error yesterday and that caused your package to be routed to Richmond. Hopefully we will get a move on that soon!!

      Have a great weekend,
      Emmie 🙂

      I live in a different province then BC mr wong. Last time I order from your business. To much hassle. There are multiple processing errors with the tracking of my order. This CSR does not care about customer experience. He sounds like he is just going through customer service motions and could care less. He also comes across a very arrogant with the statement Hopefully we will get a move on that soon!!. What does that exactly mean? Is this some sort of game? There was not one processing error yesterday, there was a whole bunch from when they first mail the bloody package. Poor customer service. I’ve done customer service for years and not just this email but others as well, your customer service is more spotty and sketchy then it seems to be useful and helpful. Great attitude. With everything considered, other peoples reviews and my experience ordering from west coast supply, there are not any reasons to order from you again. Its like where’s my effing order? Will I ever get my effing order? Why is your customer service/business not on top of this and fails miserably in convincing me that they actually care about my order and experience. What are these games with the delivery with my order? So i ordered this on sept 4, customer service is telling me we screwed up on labeling your order and the post office is returning it to us so we can give them a correct address to mail it out to for a second order in a row….and we just found out about this a week later…..wtf…..Where’s my effing stuff?

  3. Jonathan says:

    I have ordered from about half a dozen MOM’s and have never had an issue with shipping with any of them except for occasional one or two day delay with receiving it. Now, even though West Coast Supply may have some competitive value and quality with their stock and so forth, it does not matter if they can not get their orders to their customers on time without questionable hassle. Two out of my three orders with them have had some “re-routed due to processing error, possible delay”. My current order which I ordered on Sept 4 2020 is stuck at the point of origin in some postal processing “bullshit” at current time (sept 11 2020). You look at the tracking info and you be the judge.

    https://prntscr.com/ufosuv

    I spoke to WCS customer service and they said it was because the post office had not set up covid protocols. According to the tracking history this makes as much sense as a smack to the head. They also said they have seen countless packages being rerouted and delayed and assured me I will get my package.

    Well if this is what is happening to many customers packages why order from here? Seriously. If this business can not give satisfactory delivery times using whatever alternate sources to do so, why order from here when you can order from at least 12 different MOMs and get your package on time and with better customer service that does not try to placate your concerns with using the least amount of effort by using two sentences. They say this issue is out of their hands. Regardless will not order from them again. To much delivery bullshit hassle not experienced with any other MOMs that I have ordered from in the same area. Go figure. Get me my package, Dammit!

    1. Jonathan says:

      Hey Jonathan,

      Sorry for the inconvenience and frustration. Once we release the orders for shipment, how CP processes it, the delays etc are out of our hands and we do the best we can to look into any inquiries you may have that are outside of our business’ control.

      It has been a week since you placed the order but it has been only been 4 days since Canada Post handled your package.

      We made a call to CP and they were able to locate your package. The tracking shows it is out for delivery now so it is finally on the move. Your package will get to you asap.

      Thanks. But according to the tracking history (which continually gets truncated every few updates) my package has been out for delivery in Delta BC and then afterwards Richmond BC. NOT winnipeg Manitoba which is where I live and where this package is supposed to be delivered. How can you tell me that the tracking shows its out for fucking delivery to me where I live WHEN there is NO such information on the tracking EVER that indicated this package was out for delivery to me where I live? Why are you telling me this when this is not true. Dammit WTF? Right now the tracking show nothing else but a duplicate PIN whatever that means. You don’t even pay attention to factual information on the tracking and you tell me a bunch of BS.

      The tracking shows IT IS NOT on the move so please do not tell me it is when clearly it is NOT. Where’s my package? It’s been 4 full business days since I’ve ordered and this is all the tracking shows? Duplicated PIN? Where’s my package? You made a call and they were able to locate my package? Really? It does not look like it on the tracking, nor does it look or indicate anything is on the move. So much BS I’m fed up. Where’s my package please. And I will never stop asking (among other things) until I receive it. JC man. Sounds like a bunch of a stoned teenagers running a business.

      (For professional and superior customer service always address you customers by “Hey first name”)
      Stay tuned…will I ever get my package? Will I write a 2000 word seo optimized negative review, spin it, and post to 25 web 2.0 properties? Will I have to file a claims with Canada Post? Will I get more fed up that between west coast supply and Canada Post they can not get a parcel to me without a bunch of BS, hassle and frustration for a simple Xpresspost parcel shipment? Will this piss me off even more that I decide to use 50 web. 2 properties instead of the original planned 25?
      Where’s my bloody package? NO more BS if you can figure out how to do that.

Leave a Reply to tommy wong Cancel reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top